Programul Tranziție Justă 2021-2027

Încheiate

Finanțare prin:

MIPE

Inactiv

Discută cu un consultant DRI despre proiectul tău

Program de finantare pentru firmele din judetele Hunedoara, Gorj, Dorj, Mures, Galati si Prahova – Tranzitie Justa.

Valoarea finanțării:

  • minim 200.000 euro
  • maxim 8.000.000 euro

Contribuția personala:

  • în medie de 25%, iar valoarea finanțării primite este între minim 200.000 euro si maxim 8.000.000 euro.

Domeniile de activitate eligiibile sunt:

  • Industria alimentară și procesare
  • Construcții
  • Eficiența energetică
  • Sănătate
  • Turism

Data de depunere:

  • Încheiată

Finanțator:

  • MIPE

Doriți să obțineți fonduri europene?

Completați formularul de contact sau scrieți-ne pe Whatsapp.


Mai multe despre programul ”Tranziție Justă 2021-2027”

BUGET ALOCAT

Alocarea pentru prezentul apel de proiecte este de:

  •       GJ – Investiții productive IMM 184,898,599
  •       HD – Investiții productive IMM 131,969,559
  •       ITI VJ – Investiții productive IMM ITI Valea Jiului 48,965,578
  •       DJ – Investiții productive IMM 136,673,075
  •       GL – Investiții productive IMM 84,633,938
  •       PH – Investiții productive IMM 104,525,370
  •       MS – Investiții productive IMM 83,903,737

PERIOADA DE DEPUNERE A PROIECTELOR

Data si ora pentru inceperea depunerii de proiecte: 20.12.2023, ora 11:00
Data si ora inchiderii apelului de proiecte: 20.04.2023, ora 24:00

VALOAREA ASISTENȚEI FINANCIARE NERAMBURSABILE

Finanțarea nerambursabilă minimă: 200.000 euro
Finanțarea nerambursabilă maximă: 8.000.000 euro

CONDIȚII DE ELIGIBILITATE

  • Solicitantul este o societate constituită în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările și completările ulterioare, după caz și in conformitate cu prevederile schemei de masuri de ajutor aplicabile.
  • Solicitantul a inregistrat profit din exploatare in anul fiscal anterior deschiderii apelului (2022) si in anul anterior depunerii cererii de finantare (2023)
  • Societatea a fost înființată cel târziu la data de 31 decembrie 2021 și nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anii 2022, 2023 si 2024, în conformitate cu informațiile preluate de la Oficiul Național al Registrului Comerţului (ONRC).
  • Solicitantul se încadrează în categoria întreprinderilor mici sau mijlocii, în sensul prevederilor art. 4, alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile Anexei I Definiția IMM-urilor la Regulamentul (UE) nr. 651/2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat, cu modificările si completările ulterioare, atât la data solicitării finanțării (i.e. data depunerii cererii de finanțare), cât și la data acordării finanțării (i.e. data semnării contractului de finanțare).
  • Solicitantul a înregistrat un număr mediu de salariați de cel puțin 1, în anul fiscal anterior deschiderii apelului de proiecte (2022) si in anul anterior depunerii cererii de finantare (2023)
  • Solicitantul se angajează și demonstrează că poate să suporte din surse proprii, sau din surse atrase care nu fac obiectul nici unui alt ajutor de stat/minimis, cofinanțarea prevăzută în prezentul ghid pentru cheltuielile eligibile, neeligibile, costurile suplimentare ce pot fi generate de proiect pe parcursul implementării, costurile de întreținere, operare și mentenanță a investiției pe toată durata de durabilitate a proiectului.
  • Demonstrarea drepturilor reale principale asupra imobilului, obiect al proiectului identificat ca locul de implementare a proiectului, necesare pentru obținerea autorizației de construire pentru construcții definitive/provizorii, după caz, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, republicată privind autorizarea executării lucrărilor de construcție, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile prevăzute de ghidul solicitantului și prevederile legale aplicabile
  • Investițiile propuse trebuie să implice investiții productive și să demonstreze crearea de noi locuri de muncă durabile

DOMENII ELIGIBILE

Atasam lista codurilor caen neeligibile.

ACTIVITĂȚI ELIGIBILE

Tipuri de activități eligibile finanțabile prin ajutor de stat regional:

a) Investiții în active corporale: lucrări de construire, extindere a spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI). Lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt aferente investiției inițiale propuse prin proiect și implică modificări/îmbunătățiri substanțiale ale infrastructurii existente și doar în limita a maxim 10% din costurile aferente ajutorului de stat regional.

  • achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe, cu excepția mijloacelor de transport;
  • achiziționarea de instalații/ echipamente specifice în scopul implementării măsurilor legate de contribuția la dezvoltarea durabilă punctate în cadrul evaluării tehnice și financiareintroducerea sau adoptarea de tehnologii verzi. Aceste elemente nu pot constitui obiectivul unic al investiției unice.

b) Investiții în active necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice aferente investiției propuse, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect. Programele informatice trebuie să fie legate de obiectul investiției inițiale.

c) Activități care respectă principiul economiei circulare și sunt asociate investiției inițiale propuse a fi realizate prin proiect.

 

Tipuri de activități eligibile finanțabile prin ajutor de minimis:

a) Activități de formare profesională pentru activitatea asociată investiției inițiale: calificare, recalificare, formare continuă – perfecționare sau specializare pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare, dezvoltare de competenţe privind managementul afacerii şi tehnologice pentru angajații aferenți locurilor de muncă nou create, în special pentru obținerea de competențe verzi sau competențe în domeniile și sectoarele emergente identificate pentru fiecare apel în parte.

b) Activități de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect (cerere de finanțare și/sau planului de afaceri) elaborate înainte de semnarea contractului de finanțare, pentru managementul proiectului (managementul execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuție, realizarea procedurilor de achiziții, monitorizare și raportare, pregătirea cererilor de rambursare).

c) Activități de proiectare pentru elaborarea documentațiilor necesare obținerii acordurilor, avizelor şi autorizațiilor aferente obiectivului de investiție. Documentația tehnico – economică trebuie sa fi fost realizată la nu mai mult de doi ani anterior depunerii cererii de finanțare;

d) Activități de asistență tehnică a proiectantului pe perioada implementării proiectului, diriginte de șantier autorizat conform prevederilor legale pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații.

e) Activități de cercetare, dezvoltare, inovare în vederea prototipării și punerii pe piață a unor produse noi/inovative

f) Cheltuieli cu certificarea / recertificarea produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat.

g) Certificarea / recertificarea sistemelor de management al calității (ISO 9001), al mediului (ISO 14001)/ EMAS, al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (ISO 45001), al securității informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calității pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilității sociale (SA 8000), simple sau integrate. Precizăm că furnizorii de servicii de certificare eligibili pot fi numai organisme de certificare acreditate conform legii aplicabile, în domeniul pentru care agentul economic beneficiar le solicită serviciile.

h) Activități obligatorii de informare şi publicitate aferente proiectului conform cerințelor de vizibilitate a proiectelor.

COFINANȚAREA APLICANTULUI LA VALOAREA CHELTUIELILOR ELIGIBILE ALE PROIECTULUI

Apel Ajutor de stat regional Ajutor de minimis
Microintr. Intr. mici Intr. mijlocii
PTJ/P2/1.1/1.A/HD (investitii productive IMM) 30% 30% 40% 10%
PTJ/P2/1.1/1.A/HD/ITI VJ (investitii productive IMM ITI Valea Jiului) 30% 30% 40% 10%
PTJ/P1/1.1/1.A/GJ (investitii productive IMM) 25% 25% 25% 10%
PTJ/P3/1.1/1.A/DJ (investitii productive IMM) 25% 25% 25% 10%
PTJ/P4/1.1/1.A/GL (investitii productive IMM) 25% 25% 25% 10%
PTJ/P5/1.1/1.A/PH (investitii productive IMM) 25% 25% 25% 10%
PTJ/P6/1.1/1.A/MS (investitii productive IMM) 30% 30% 40% 10%

DOCUMENTATIA NECESARA DEPUNERII

  1. Documente privind identificarea reprezentantului legal al solicitantului
  2. Mandatul special/ împuternicirea specială pentru semnarea (digitală) a certificării aplicației și transmiterea cererii de finanțare prin MYSMIS
  3. Documente statutare a solicitantului
  4. Declarația unică
  5. Lista de auto-evaluare privind respectarea principiului DNSH completată, luând în considerare Metodologia din anexa nr. 6 b) a ghidului
  6. Declarația privind încadrarea în categoria IMM
  7. Declarație privind eligibilitatea TVA
  8. Planul de afaceri, inclusiv Macheta – Analiza și previziunea financiară
  9. Ultima documentație tehnico-economică recepționată
  10. Documente care atestă rezonabilitatea costurilor și justificarea celui mai bun raport între cuantumul sprijinului, activitățile desfășurate și îndeplinirea obiectivelor.
  11. Certificatul de urbanism, în termen de valabilitate, emis pentru obiectivele de investiție ale proiectului /autorizația de construire, dacă există, după caz (în cazul proiectelor care implică lucrări pentru care este necesară emiterea autorizației de construire conform Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare)
  12. Decizia etapei de încadrare/Clasarea notificării, după caz, emisă de autoritatea publică pentru protecția mediului;
  13. Planuri de amplasament sau Planurile de situație cu privire la obiective de investiție, dacă nu sunt incluse în documentația tehnico-economică.
  14. Aviz pentru proiect din partea AD ITI Valea Jiului, prin intermediul căruia se certifică contribuția proiectului la îndeplinirea obiectivele Strategiei de dezvoltare economică, socială și de mediu a Văii Jiului, pentru perioada 2022-2030, după caz (pentru proiectele din zona ITI depuse în cadrul apelului de proiecte PTJ/P2/1.1/1.A/HD/ITI VJ)
  15. Plan de amplasare a echipamentelor/ utilajelor achiziționate prin proiect (dacă este cazul). Acest document poate fi elaborat de solicitant.
  16. Documente care atestă existența unui drept real principal asupra imobilului identificat ca loc de implementare al proiectului.

Astfel, se va depune, după caz: – extras de carte funciară emis cu 30 de zile înainte de depunerea cererii de finanțare ; – documente care atestă dreptul real principal conform prevederilor legale, contracte de superficie/de uzufruct/de concesiune/închiriere/comodat, alte documente care să dovedească dreptul solicitantului de a realiza investiții în/asupra respectivelor imobile, coroborat cu drepturile solicitate pentru obținerea autorizației de construire în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare.

  1. Certificarea EMAS7 (Sistemul European de Management de Mediu și Audit) ori alternativ ISO 14.001, dacă este cazul (documentul este necesar în cazul în care se are în vedere acordarea unui punctaj suplimentar în cadrul evaluării tehnice și financiare).

ALTE INFORMATII UTILE

Pentru înscrierea unui proiect de fonduri europene in acest apel este necesar ca administratorul/reprezentantul legal/o persoana împuternicită la notar sa reprezinte societate sa dețină o semnătură electronica extinsa emisa de un furnizor autorizat de programul de finanțare.

Contactați-ne pentru o evaluare gratuită a eligibilității proiectului dvs !

Găsiți mai jos alte programe de finanțare în curs de depunere:

Distribuie
Imprimă