Programul tranziție justă 2021-2027 „Intervenții care sprijină dezvoltarea întreprinderilor și a antreprenoriatului”

În desfășurare

Finanțare prin:

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene

În curs de depunere

Discută cu un consultant DRI despre proiectul tău

Bugetul programului:

Total alocare indicativă apeluri = 206.821.382 euro

Valoarea finanțării:
– Minimum 50.000 euro
– Maximum 300.000 euro

Contribuția personală: 10% din valoarea eligibilă a proiectului.

Sunt eligibile firmele care:

•⁠  ⁠sunt SRL-uri cu cel mult 9 angajati in 2024
•⁠  ⁠creează cel puțin un loc nou de muncă
•⁠  ⁠au fost înființate cel târziu la 31.12.2023
•⁠  ⁠au înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior

Cheltuieli eligibile:
•⁠  ⁠Echipamente tehnologice, utilaje, mobilier, IT, mijloace fixe.
•⁠  ⁠Echipamente pentru obiective de mediu
•⁠  ⁠Lucrări de construcție, modernizare sau extindere spații de producție/servicii și utilități aferente.
•⁠  ⁠Consultanță pentru documentația proiectului și management de proiect.
•⁠  ⁠Proiectare și elaborare documentații tehnico-economice (realizate cu max. 2 ani înainte).
•⁠  ⁠Asistență tehnică a proiectantului și dirigenție de șantier.

 


Contactați-ne pentru o evaluare gratuită a eligibilității proiectului dvs !


MAI MULTE DETALII DESPRE PLANUL TERITORIAL PENTRU TRANZIȚIE JUSTĂ 2021-2027

BUGET ALOCAT

Alocarea pentru prezentul apel de proiecte este de:

 

  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 1 Gorj = 49.306.293 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 2 Hunedoara = 38.601.700 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 2 Hunedoara, PTJ – Prioritatea 2 Hunedoara ITI Valea Jiului = 9.650.423 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 3 Dolj = 36.446.155 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 4 Galați = 22.569.050 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 5 Prahova = 27.873.431 euro
  • Sprijin pentru dezvoltarea microîntreprinderilor, PTJ – Prioritatea 6 Mureș = 22.374.330 euro

 

Total alocare indicativă apeluri = 206.821.382 euro

PERIOADA DE DEPUNERE A PROIECTELOR

Data si ora pentru inceperea depunerii de proiecte: 30/07/2025

Data si ora inchiderii apelului de proiecte: 30/11/2025

VALOAREA ASISTENȚEI FINANCIARE NERAMBURSABILE

Finanțarea nerambursabilă minimă: 50.000 euro

Finanțarea nerambursabilă maximă: 300.000 euro

COFINANȚAREA APLICANTULUI LA VALOAREA CHELTUIELILOR ELIGIBILE ALE PROIECTULUI

Intensitatea ajutorului de minimis aplicabil finanțării acordate în cadrul apelurilor de proiecte este de 90%, astfel, solicitantul va avea o contribuție proprie de 10%.

CONDIȚII DE ELIGIBILITATE

  • Solicitantul se obligă să creeze minimum 1 loc nou de muncă, prin grila ETF fiind punctată suplimentar crearea unui număr mai mare de locuri de muncă față de minimul obligatoriu.

  • Solicitantul este o societate constituită în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată, cu modificările și completările ulterioare, după caz.

  • Solicitantul nu se află în stare de faliment/ insolvenţă.

  • Societatea a fost înființată cel târziu la data de 31 decembrie 2023 și nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior deschiderii apelului, în conformitate cu informațiile preluate de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

  • Societatea a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior deschiderii apelului și își asumă prin declarație pe propria răspundere că se va afla în această situație la momentul contractării. Profitul din exploatare se referă la întreaga activitate a societății.

  • Solicitatul se încadrează în categoria microîntreprinderi, în conformitate cu prevederile art. 4, alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile Anexei I Definiția IMM-urilor la Regulamentul (UE) 2014/651 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat, cu modificările si completările ulterioare.

  • Solicitantul a înregistrat un număr mediu de salariați începând de la 0 angajați, fără a lua în calcul funcția de administrator sau asociat, în anul fiscal anterior deschiderii apelului de proiecte.

  • Solicitantul se angajează și demonstrează că poate să suporte din surse proprii sau din surse atrase care nu fac obiectul niciunui alt ajutor, cofinanțarea prevăzută în prezentul ghid pentru cheltuielile eligibile, neeligibile, suplimentare (după caz) generate de proiect pe parcursul implementării și costurile implicate de asigurarea caracterului durabil al proiectului.

  • Solicitantul trebuie să facă dovada că nu are obligații de plată nete neachitate în termenul specificat în prezentul ghid către bugetul consolidat al statului și respectiv bugetul local și nu are fapte înscrise în cazierul fiscal pentru toate punctele sale de lucru situate pe raza unor unități administrativ – teritoriale diferite .

  • Demonstrarea drepturilor asupra imobilului/imobilelor, asociat(e) proiectului, necesare pentru obținerea autorizației de construire pentru construcții definitive/provizorii, după caz, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcție, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile prevăzute de Ghidul solicitantului și prevederile legale aplicabile.

În conformitate cu prevederile Codului Civil, art. 551, drepturile reale aplicabile în cadrul prezentului ghid sunt: 1. dreptul de proprietate; 2. dreptul de superficie; 3. dreptul de uzufruct; 4. dreptul de uz; 5. dreptul de abitație; 6. dreptul de servitute; 7. dreptul de administrare; 8. dreptul de concesiune; 9. dreptul de folosință; 10. alte drepturi cărora legea le recunoaște acest caracter.

Bunurile imobile care fac obiectul cererii de finanţare trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, nu mai târziu de semnarea contractului de finanţare, următoarele condiții:

a) să fie libere de orice sarcini sau interdicții incompatibile cu realizarea activităţilor proiectului;

b) să nu facă obiectul unor garanţii, cesionări şi nici a unei alte forme de sarcini care ar putea afecta dreptul invocat;

c) să nu facă obiectul unor litigii având ca obiect dreptul invocat de către solicitant pentru realizarea proiectului, aflate în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti;

d) să nu facă obiectul revendicărilor potrivit unor legi speciale în materie sau dreptului comun.

  • La depunerea cererii de finanțare, solicitantul trebuie să aibă deja domeniul/domeniile de activitate eligibile vizat/e de investiția realizată prin proiect, autorizat/e. Prin excepție, în cazul unei cereri de finanțare care presupune activarea într-un nou domeniu de activitate ca urmare a realizării proiectului, solicitantul se va angaja (prin declarația unică), ca până la prima plată a ajutorului, dar nu mai târziu de finalizarea implementării proiectului, să autorizeze domeniul de activitate (clasa/clasele CAEN) vizat de proiect la locul de implementare ca punct de lucru.

  • Zona vizată prin apelurile de proiecte reprezintă teritoriul administrativ al județului corespunzător priorității. Prin excepție, pentru apelul de proiecte pentru județul Hunedoara, zona geografică vizată exclude teritoriul aferent unităților administrativ teritoriale ce fac parte din ITI Valea Jiului, fiind un apel dedicat pentru acesta.

  • Proiectul nu a mai beneficiat de finanțare publică în ultimii 5 ani înainte de data depunerii cererii de finanțare, pentru același tip de costuri eligibile asociate acelorași intervenții realizate asupra aceleiași infrastructuri/aceluiași segment de infrastructură şi nu beneficiază de fonduri publice din alte surse de finanțare (în cazul proiectului propus prin cererea de finanțare care implică execuția de lucrări de construcții, indiferent dacă se supun sau nu autorizării).

Observație!

  • Sucursalele, agențiile, reprezentanțele sau alte unități fără personalitate juridică nu sunt eligibile.

  • Pentru proiectele de investiții pentru care este necesară obținerea autorizației de construire, solicitantul de finanțare trebuie să facă dovada unui drept real principal asupra bunurilor imobile (teren și/sau clădiri) care fac obiectul cererii de finanţare în etapa de contractare, respectiv nu mai târziu de semnarea contractului de finanțare.

  • Pentru proiectele de investiții pentru care nu este necesară obținerea autorizației de construire, precum şi pentru proiectele care vizează exclusiv achiziţia de servicii şi/sau dotări, solicitantul de finanțare trebuie să facă dovada unui drept real sau a unui drept de folosinţă care rezultă din contracte de închiriere sau de comodat asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii de finanţare şi/sau asupra bunurilor imobile care constituie locaţia/locaţiile de implementare a proiectului, în etapa de contractare, respectiv nu mai târziu de semnarea contractului de finanțare.

ACTIVITĂȚI ELIGIBILE

  1. Activități aferente activelor corporale:

  • Achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, de natura mijloacelor fixe;

  • Achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul implementării măsurilor care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu, în procent de maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;

  • Lucrări de construcție, modernizare, extindere a spațiilor de producție/prestare de servicii existente, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).

  1. Activități aferente activelor necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect. Programele informatice trebuie să fie în strânsă legătură cu obiectul proiectului. Valoarea eligibilă a activelor necorporale nu poate depăși 20% din valoarea eligibilă a activelor corporale ce fac obiectul proiectului.

  1. Alte tipuri de activități eligibile:

  • Activități de organizare evenimente (pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare). Cursuri de formare profesională (calificare, recalificare, formare continuă – perfecționare sau specializare pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare și dezvoltarea de competenţe privind managementul afacerii şi tehnologice pentru angajații aferenți locurilor de muncă nou create, în special pentru obținerea de competențe verzi sau competențe în domeniile și sectoarele emergente identificate pentru fiecare apel în parte).

  • Activități de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect (cerere de finanțare și/sau planului de afaceri) elaborate înainte de semnarea contractului de finanțare și pentru managementul de proiect.

  • Activități de proiectare pentru elaborarea documentațiilor aferente obiectivului de investiție. Documentația tehnico – economică trebuie sa fi fost realizată cu nu mai mult de doi ani anterior depunerii cererii de finanțare.

  • Activități de asistență tehnică a proiectantului pe perioada implementării proiectului și de dirigenție de șantier.

  • Activități de cercetare, dezvoltare, inovare în vederea prototipării și punerii pe piață a unor produse noi/inovative.

  • Activități specifice certificării/recertificării produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat.

  • Certificarea / recertificarea sistemelor de management

  • Activități obligatorii de informare şi publicitate

CHELTUIELI ELIGIBILE

  1. Costuri directe:

    • Cheltuieli cu echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice de natura mijloacelor fixe.

    • Cheltuieli cu instalații/echipamente specifice care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu.

    • Cheltuieli aferente activelor necorporale (brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice în legătură cu obiectivul proiectului, alte cheltuieli pentru drepturi și active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect).

    • Cheltuielile cu lucrări:

      • Cheltuieli pentru amenajarea terenului

      • Cheltuieli pentru amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea iniţială

      • Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiții

      • Construcţii şi instalaţii

      • Cheltuieli pentru utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu și fără montaj

      • Montaj utilaje, echipamente tehnologice și funcționale

      • Cheltuieli cu organizarea de șantiersunt eligibile în limita a 2,5% din valoarea investiției de bază

      • Cheltuieli diverse şi neprevăzute – sunt eligibile în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile

    • Cheltuielile cu servicii:

      • Studii – studii de teren, raport de impact asupra mediului, studii de specialitate în funcție de specificul investiției

      • Documentaţii – suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, acorduri şi autorizații

      • Expertizare tehnică a construcțiilor existente, a structurilor și/sau după caz a proiectelor tehnice, inclusiv întocmirea de către expertul tehnic a raportului de expertiză tehnică

      • Servicii de proiectare

      • Asistenţă tehnică din partea proiectantului – se includ cheltuieli pentru asistenţă tehnică din partea proiectantului

      • Dirigenţie de şantier– se includ cheltuieli efectuate pentru plata diriginţilor de şantier

      • Coordonare în materie de securitate şi sănătate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 300/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile, cu modificările şi completările ulterioare.

      • Cheltuieli cu servicii pentru organizarea de evenimente.

      • Cheltuieli cu servicii pentru organizarea de cursuri de formare profesională

      • Cheltuieli de CDI pentru prototipare și punerea pe piață a produselor noi/inovative.

      • Cheltuieli cu certificarea/recertificarea produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat. Cheltuieli cu certificarea/recertificarea sistemelor de management

    • Cheltuieli cu taxe:

      • cota aferentă ISC pentru controlul calităţii lucrărilor de construcţii;

      • cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii;

      • cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor – CSC;

      • taxe pentru acorduri, avize conforme şi autorizaţia de construire/desfiinţare.

    • Cheltuieli aferente marjei de buget şi pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preţ:

      • Cheltuielile aferente marjei de buget sunt în cuantum de 25% din valoarea cumulată a cheltuielilor din devizul general conform HG nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare;

      • Cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preţ

  • Costuri indirecte:

    • Cheltuieli de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect și pentru managementul proiectului (ex: management pentru obiectivul de investiții, organizarea procedurilor de achiziție, monitorizare și raportare).

    • Cheltuieli pentru informare şi publicitate– cheltuielile sunt eligibile în conformitate cu prevederile contractului de finanţare. Cheltuielile cu activități de marketing și promovare nu sunt eligibile.

DOCUMENTAȚIA NECESARĂ DEPUNERII

  1. Documente privind identificarea reprezentantului legal al solicitantului

  2. Mandatul special/ împuternicirea specială pentru semnarea (digitală) a certificării aplicației și transmiterea cererii de finanțare prin MYSMIS

  3. Documente statutare a solicitantului

  4. Declarația unică

  5. Lista de auto-evaluare privind respectarea principiului DNSH completată, luând în considerare Metodologia din anexa nr. 6 b) a ghidului

  6. Certificat de înregistrare în scopuri de TVA (dacă este cazul)

  7. Declarația privind încadrarea în categoria IMM

  8. Planul de afaceri, inclusiv Macheta – Analiza și previziunea financiară

  9. Ultima documentație tehnico-economică recepționată

  10. Documente care atestă rezonabilitatea costurilor și justificarea celui mai bun raport între cuantumul sprijinului, activitățile desfășurate și îndeplinirea obiectivelor.

  11. Certificatul de urbanism, în termen de valabilitate, emis pentru obiectivele de investiție ale proiectului /autorizația de construire, dacă există, după caz (în cazul proiectelor care implică lucrări pentru care este necesară emiterea autorizației de construire conform Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare)

  12. Decizia etapei de încadrare/Clasarea notificării, după caz, emisă de autoritatea publică pentru protecția mediului;

  13. (Pentru proiectele din zona ITI depuse în cadrul apelului de proiecte PTJ/P2/1.2/1.B/HD/ITI VJ) Aviz din partea AD ITI Valea Jiului de conformitate a proiectului cu Strategiei de dezvoltare economică, socială și de mediu a Văii Jiului, pentru perioada 2022 2030, prin intermediul căruia se certifică contribuția proiectului la îndeplinirea obiectivelor strategiei.

  14. Plan de amplasare a echipamentelor/ utilajelor achiziționate prin proiect (dacă este cazul). Acest document poate fi elaborat de solicitant.

  15. Alte documente explicative necesare pentru susținerea anumitor elemente din proiect, dacă este cazul.

ALTE INFORMAȚII UTILE

  • Pentru înscrierea unui proiect in acest apel este necesar ca administratorul/reprezentantul legal/o persoana împuternicită la notar sa reprezinte societate sa dețină o semnătură electronica extinsa emisa de un furnizor autorizat de programul de finanțare.
  • Informatiile prezentate in acest material au fost preluate din varianta finală a ghidului publicată în luna Aprilie 2025.

Doriți să obțineți fonduri europene?

Completați formularul de contact sau scrieți-ne pe Whatsapp.


Programul tranziție justă 2021-2027: găsiți mai jos alte programe de finanțare în curs de depunere

Distribuie
Imprimă