Finanțare prin:
PNRR
Proiect în formă finală
Finanțare pentru digitalizarea ONG-urilor.
Valoarea finanțării:
- minim 25.000 euro
- maxim 70.000 euro.
Contribuția personala:
- minim 5% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Sunt eligibile firmele care:
- sunt înființate înainte de 31 decembrie 2022
- nu au obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul consolidat al statului și respectiv bugetul local și nu au fapte înscrise în cazierul fiscal
- nu au legătură cu industria de tutun (producție, distribuție, prelucrare și comerț)
- se angajează ca la finalul implementării proiectului să atingă minim 5 dintre criteriile de intensitate digitală(DESI 2021)
- nu desfășoară şi nici nu vor desfăşura pe perioada implementării şi sustenabilităţii proiectului activităţi economice din domeniile: jocurilor de noroc, comerț sexual, dezvoltare imobiliară sau financiare, legate de exploatare/extracție, prelucrare, distribuție, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi și a petrolului, precum și investiții legate de extracția gazelor, care implică animale vii în scopuri experimentale și științifice
Data de depunere:
- Încheiată
Finanțator:
- PNRR
Doriți să obțineți fonduri europene?
Completați formularul de contact sau scrieți-ne pe Whatsapp.
MAI MULTE DETALII DESPRE PLANUL NATIONAL DE REDRESARE SI REZILIENTA (PNRR):
„DIGITALIZAREA SECTORULUI ORGANIZATIILOR NEGUVERNAMENTALE”
Alocarea apelului de proiecte
Bugetul total estimat este de 9 milioane euro (aproximativ 180 de proiecte).
Valoarea minima si maxima a finantarii nerambursabile alocate per proiect
In cadrul prezentului apel, valoarea finantarii nerambursabile ce poate fi acordata pentru un proiect este de minimum 25.000 euro si maximum 70.000 euro, sumele mentionate fiind calculate in lei la cursul de schimb Inforeuro valabil la data lansarii apelului de proiecte, cu respectarea regulilor de cumul aplicabile.
Valoarea finantarii nerambursabile se va determina in functie de gradul de digitalizare a ONG-ului la finalizarea perioadei de implementare a proiectului, conform DESI (2021), astfel:
- 25.000 si 40.000 euro pentru indeplinirea a cel putin 5 criterii DESI;
- 40.001 si 55.000 euro pentru indeplinirea a cel putin 7 criterii DESI;
- 55.001 si 70.000 euro pentru indeplinirea a cel putin 9 criterii DESI.
Calendar orientativ al apelului de proiecte
Data deschidere apel: 29.04.2024
Data inchidere apel: 16.05.2024
Solicitantii eligibili
Organizatii neguvernamentale (ONG), constituite conform legislatiei nationale in vigoare referitoare la asociatii si fundatii, cu respectarea cumulativa a urmatoarelor conditii:
- au sediul social sau un punct de lucru in Romania;
- sunt infiintate cel tarziu la data de 31 decembrie 2022;
- la data semnarii contractului de finantare nu au obligatii de plata nete neachitate in termen, catre bugetul consolidat al statului si respectiv bugetul local si nu au fapte inscrise in cazierul fiscal pentru toate punctele de lucru situate pe raza unor unitati administrativ teritoriale diferite;
- au capacitatea de a asigura contributia financiara, necesara pentru cofinantarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, finantarea cheltuielilor neeligibile aferente proiectului, a costurilor suplimentare ce pot aparea in implementare, resursele financiare necesare implementarii optime a proiectului, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, precum si sustenabilitatea financiara a investitiei, respectiv costurile de intretinere, operare si mentenanta a investitiei pe toata durata de sustenabilitate a proiectului. Contributia financiara proprie trebuie sa fie constituita fie din resurse proprii, fie din resurse atrase, sub o forma care sa nu faca obiectul niciunui alt ajutor de stat/de minimis;
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati cu produse care au caracter erotic sau obscen, activitati din domeniul jocurilor de noroc, precum si cele care contravin ordinii publice si/sau prevederilor legale in vigoare;
- nu detin pagini web care contin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii nr. 196/2003, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
- nu fac obiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis in urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene, a unui furnizor de ajutor, a Consiliului Concurentei sau a unei instante de judecata, sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
- nu au legatura cu industria de tutun (productie, distributie, prelucrare si comert);
- nu prevad clonarea in scopuri reproductive; nu desfasoara activitati destinate modificarii patrimoniului genetic al fiintei umane care ar putea face astfel de schimbari ereditare, activitati de creare a embrionilor umani exclusiv in scopul cercetarii sau in scopul obtinerii de celule stem, inclusiv de catre mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati economice de jocuri de noroc (productie, constructie, distributie, prelucrare, comert sau software conex);
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati economice de comert sexual;
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati care implica animale vii in scopuri experimentale si stiintifice in masura in care respectarea „Conventiei Consiliului Europei pentru protectia animalelor vertebrate utilizat in scopuri experimentale si in alte scopuri stiintifice” nu poate fi garantata;
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati de dezvoltare imobiliara sau financiare, cum ar fi achizitionarea sau tranzactionarea cu instrumente financiare;
- nu desfasoara si nici nu vor desfasura pe perioada implementarii si sustenabilitatii proiectului activitati legate de exploatare/extractie, prelucrare, distributie, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi si a petrolului, precum si investitii legate de extractia gazelor;
- solicita ajutor de minimis a carui valoare se incadreaza in limitele prevazute in prezentul ghid;
- se angajeaza ca la finalul implementarii proiectului sa atinga minim 5 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI 2021).
Va fi incurajata participarea solicitantilor cu un nivel actual de digitalizare scazut; astfel se va puncta angajamentul ca in urma implementarii proiectului, solicitantul sa atinga un grad ridicat de digitalizare (cel putin 5 criterii indeplinite din cele 12, conform DESI 2021), respectiv sa devina o organizatie:
- in care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizeaza computerul);
- care utilizeaza un pachet software ERP pentru a partaja informatii intre diferite zone functionale comerciale (pentru activitatea economica a organizatiei);
- care detine viteza maxima de download contractata a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixa de cel putin 30 Mb/s;
- in care vanzarile on-line reprezinta mai mult de 1% din veniturile totale si vanzarile web catre consumatori privati (B2C) mai mult de 10% din vanzarile web (raportat la data finalizarii proiectului);
- utilizeaza IoT;
- utilizeaza cel putin o retea sociala (organizatiile care folosesc retelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licenta de utilizator in functie de cerintele si tipul de social media; organizatiile care platesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunturi banner) fie direct catre proprietarul retelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul intreprinderilor care ofera servicii online pentru postarea automata a mesajelor publicitare pe retelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
- utilizeaza CRM;
- cumpara servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricand, convenabil si/sau la cerere acces prin retea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. retele, servere, stocare, aplicatii si servicii – care pot fi rapid furnizate si lansate cu un efort minim de management sau cu o interactiune minima de la un furnizor de servicii. Exista trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platforma ca serviciu (PaaS) si Infrastructura ca un serviciu (IaaS));
- utilizeaza tehnologia de AI;
- cumpara servicii de cloud computing utilizate pe internet;
- realizeaza vanzari prin comert electronic de cel putin 1% din total vanzari (in vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site-uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
- utilizeaza doua sau mai multe retele sociale*.
*Se va lua in considerare un singur criteriu indeplinit dintre criteriile 6 si 12, in funcție de situația la care se gasea solicitantul la data depunerii proiectului.
Cheltuieli eligibile
a) cheltuieli privind consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii (servicii de consiliere/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care are nevoie ONG-ul, cu conditia ca solutiile tehnice identificate si descrise in documentatia tehnica realizata, sa faca obiectul investitiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finantare) si pentru implementarea proiectului, in procent de maximum 5% din valoarea totala eligibila a proiectului. Aceasta activitate poate fi efectuata inainte de semnarea acordului de finantare.
Furnizorii de servicii de consultanta eligibili in cadrul apelului de proiecte pot fi numai organizatii furnizoare de consultanta care au dreptul legal de a desfasura acest tip de activitate, respectiv au activitatea de consultanta in statut sau sunt intreprinderi care au ca activitate autorizata. Societatile care furnizeaza servicii de consultanta nu pot avea calitatea de furnizori pentru alte cheltuieli eligibile in cadrul programului.
b) cheltuieli privind investitiile in infrastructura digitala a ONG-urilor: achizitionarea de echipamente TIC si periferice (server, calculatoare personale tip desktop/portabile, monitoare, echipamente de retea, echipamente periferice, etc.), dezvoltarea de aplicatii software dedicate sectorului ONG (solutii de management financiar, administrarea resurselor umane, managementul voluntarilor, managementul si retentia donatorilor etc) – cheltuiala obligatorie;
c) cheltuieli privind participarea la programe de dezvoltare a competentelor digitale (programe furnizate de institutii/organizatii de formare/formatori specializati in domeniu), ale personalului si voluntarilor, in scopul furnizarii de servicii la distanta adresate beneficiarilor organizatiei, in valoare eligibila de maxim 750 lei/persoana – cheltuiala obligatorie;
d) cheltuieli cu serviciile de dezvoltarea de platforme si solutii CRM (gestionarea relatiilor cu clientii) si participarea angajatilor la programe de formare/ instruire privind gestionarea de platforme si solutii CRM, in valoare eligibila de maxim 1.000 lei/persoana – cheltuiala obligatorie;
e) cheltuieli privind achizitia de active necorporale: licente (achizitionarea licentelor software pentru server, licentelor necesare operarii calculatoarelor personale tip desktop/portabile, licentelor software antivirus precum si pachetelor software tip office), alte programe informatice in scopul transformarii digitale a organizatiei;
f) cheltuieli aferente achizitionarii si/sau dezvoltarii si/sau adaptarii aplicatiilor/licentelor software, cheltuieli pentru configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiara, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistica, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) si AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, solutii E-Commerce etc. si integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
g) cheltuieli privind realizarea/modernizarea retelei LAN necesara pentru implementarea proiectului (in interiorul cladirii unde se implementeaza proiectul si intre corpuri de cladire – daca apartin aceluiasi solicitant si sunt la aceeasi adresa postala);
h) cheltuieli aferente achizitionarii/dezvoltarii unui website de prezentare a ONG-ului ;
i) cheltuieli aferente achizitionarii/inchirierii, pe perioada de implementare a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
j) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hartie in digital indexabil;
k) cheltuieli aferente achizitiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare a proiectului;
l) cheltuieli aferente achizitionarii de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/gazduire/retele, pe perioada de implementare a proiectului;
m) cheltuieli privind achizitionarea de aplicatii informatice specifice pentru persoanele cu dizabilitati in scopul cresterii nivelului de accesibilizare a serviciilor digitale pentru persoanele vulnerabile;
n) cheltuieli aferente achizitiilor de servicii de tip Cloud Computing (Software ca serviciu (SaaS), Platforma ca serviciu (PaaS) si Infrastructura ca un serviciu (IaaS)) si de stocare a datelor, biblioteci sau alte servicii conexe.
o) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnica IT (elaborare raport tehnic IT); Entitatile care furnizeaza astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori si pentru alte cheltuieli eligibile in cadrul unui proiect – cheltuiala obligatorie, in procent de maxim 5% din valoarea proiectului;
p) Cheltuielile cu resursele umane implicate in managementul de proiect (in procent de maxim 10% din valoarea eligibila).
Achizitia de echipamente (hardware) este eligibila in valoare maxima de 1/3 din bugetul total eligibil al proiectului.
Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) nu pot depasi, cumulat, 50% din valoarea eligibila a proiectului.
Cheltuieli cu activitatile obligatorii de informare si publicitate, ce deriva exclusiv din Manualul de identitate vizuala privind operatiunile finantate din Mecanismul de Rederesare si Rezilienta, vor fi suportate de beneficiar.
Grila de evaluare
Se vor finanta propunerile de proiecte care au obtinut un punctaj total ≥ 50 de puncte, in limita bugetului alocat.
Cererile de finantare se vor selecta la finantare in functie de ordinea punctajului descrescator obtinut pe baza criteriilor de punctare prezentate mai jos.
Nr.crt. |
Criterii si subcriterii |
Punctaj |
1. |
Relevanta proiectului pentru transformarea si coerenta digitala |
Maxim 30 puncte |
1.1 | Proiectul propus contribuie la cresterea nivelului de accesibilizare a serviciilor digitale furnizate de catre cel de-al treilea sector catre persoanele vulnerabile din perspectiva competentelor digitale (persoane cu dizabilitati sau cerinte speciale, persoane varstnice s.a.) – 10 p; | 10 p |
1.2 | Cate tehnologii de intensitate digitala va utiliza in plus solicitantul, dupa implementarea proiectului, fata de numarul de tehnologii digitale utilizate inainte de depunerea cererii de finantare? (maximum 10 puncte)
|
Max. 10 p |
1.3 | Impactul implementarii proiectului de digitalizare asupra activitatii si dezvoltarii solicitantului Necesitatea implementarii proiectului pentru transformarea digitala a organizatiei nu este justificata clar, fara precizarea impactului anticipat – 0 p; Necesitatea implementarii proiectului pentru transformarea digitala a organizatiei si impactul anticipat sunt clar justificate – 5 p. | Max. 5 p |
1.4 | Sporirea competentelor digitale ale personalului in ceea ce priveste furnizarea de servicii la distanta beneficiarilor organizatiei:
|
Max. 3 p |
1.5 | Sporirea competentelor digitale ale voluntarilor in ceea ce priveste furnizarea de servicii la distanta beneficiarilor organizatiei:
|
Max. 2 p |
2. |
Metodologia si fezabilitatea proiectului |
Maxim 15 puncte |
2.1 | Proiectul este realist din punct de vedere a graficului de activitati. Exista corelare intre activitati, calendarul activitatilor si planificarea achizitiilor publice – 5 p; | 5 p |
2.2 | Perioada estimata pentru demararea procedurilor de achizitie din cadrul proiectului, aferente celor trei tipuri de obiective in raport cu data semnarii contractului de finantare:
|
5 p |
2.3 | Solutia tehnica
|
5 p |
3. |
Sustenabilitatea proiectului |
Maxim 10 puncte |
3.1 | Solicitantul descrie modalitatea de imbunatatire a activitatilor organizatiei si a rezultatelor acestora in perioada de sustenabilitate, ca urmare a implementarii activitatilor proiectului de transformare digital – 3 p | 3 p |
3.2 | Solicitantul descrie resursele financiare (sursele de finantare) precum si resursele umane necesare sustinerii activitatilor organizatiei in procesul de transformare digitala dupa finalizarea perioadei de implementare a proiectului – 3 p | 3 p |
3.3 | Evolutia gradului de digitalizare al solicitantului prin cresterea numarului cu minim 1 criteriu DESI in perioada de sustenabilitate in plus fata de momentul finalizarii proiectului – 4 p | 4 p |
4. |
Bugetul proiectului |
Maxim 10 puncte |
4.1 | Costurile prevazute sunt justificate si corelate cu activitatile propuse pentru digitalizare – 5 p; | 5 p |
4.2 | Costurile prevazute sunt economice (rezonabile) si fundamentate corespunzator (spre exemplu prin oferte de pret/cataloage/ website-uri/orice alte surse verificabile – cel putin 2 surse) – 5 p. | 5 p |
5. |
Capacitatea de implementare |
Maxim 15 puncte |
5.1 | Experienta anterioara relevanta a solicitantului (oricand in perioada 01.01.2021-prezent) in implementarea proiectelor finantate din surse atrase:Solicitantul nu are experienta in domeniul managementului de proiecte finantate din surse atrase – 1 p;Solicitantul are experienta in managementul proiectelor finantate din surse atrase (minim 2 proiecte) – 2 p; Solicitantul are experienta de calitate, demonstrabila (prin detalii clare si relevante), in managementul proiectelor finantate din alte surse (minim 3 proiecte) – 5 p. | 5 p |
5.2 | Asigurarea resurselor umane din punct de vedere calitativ si cantitativ necesare pentru implementarea proiectului:
Se probeaza cu CV-uri si extrase Revisal |
10 p |
6 |
Alocarea de fonduri pentru digitalizare |
Maxim 20 puncte |
6.1 | Raportul dintre cuantumul finantarii nerambursabile solicitate si media veniturilor totale inregistrata in anii fiscali 2021 si 2022: (maximum 10 puncte)
|
Max. 10 |
6.2 | Rata activelor necorporale (digitalizare) detinute de solicitant: este indicatorul care urmareste alocarea de fonduri de catre solicitanti pentru achizitia de active destinate digitalizarii iar din perspectiva apelului de proiecte urmareste sa faciliteze accesul la fonduri externe nerambursabile pentru acele categorii de solicitanti pentru care gradul de digitalizare este destul de scazut.Rata activelor necorporale (digitalizare) se determina cu formula:RADI=AdiAt×100%Unde:RADI – rata activelor necorporale (digitalizare) detinute de companie determinata pe baza situatiilor financiare depuse de solicitanti la Ministerul Finantelor;Adi – reprezinta soldul activelor necorporale (digitalizare) detinute de solicitant potrivit situatiilor financiare depuse la Ministerul Finantelor, in anul 2022, respectiv valoarea inscrisa la randul 01 – IMOBILIZARI NECORPORALE din formularul de bilant F10 – pag. 1, depus la Ministerul Finantelor;
At – reprezinta soldul activelor totale (Active imobilizate+Active circulante+Cheltuieli in avans) detinute de solicitant pe baza situatiilor financiare depuse la Ministerul Finantelor, pe anul 2022; Punctaj acordat: 10 de puncte Modalitatea de acordare a punctajului:
PRADI=10-VRADI%
Unde: PRADI – numarul de puncte pentru indicatorul rata activelor necorporale (digitalizare); VRADI – valoarea ratei activelor de digitalizare determinata pe baza situatiilor financiare depuse de solicitanti la Ministerul Finantelor pentru anul 2022. |
Max. 10 |
Total 100 puncte. |
NOTA: INFORMATIILE REGASITE IN ACEST MATERIAL AU FOST PRELUATE DIN VARIANTA CONSULTATIVA DE GHID PUBLICATA IN 16.01.2024, DISPONIBILA IN MOMENTUL DE FATA.
Cu ajutorul experților DRI, și dvs puteți obține fonduri europene în 2024!
Contactați-ne pentru o evaluare gratuită a eligibilității proiectului dvs !
Găsiți mai jos alte programe de finanțare în curs de depunere:


Start Up Caraș-Severin
