Fabrici de reciclare

Încheiate

Finanțare prin:

PNRR

Proiect în formă finală

Discută cu un consultant DRI despre proiectul tău

Finanțare pentru activități de reciclare în județele Hunedoara, Caraș-Severin, Arad și Timiș.

Valoarea finanțării:

  • minim 500.000 euro
  • maxim 8.400.000 euro

Contribuția personala:

  • între 25% și 70% în funcție de încadrarea întreprinderii.

Sunt eligibile firmele care:

  • își desfășoară activitatea în România
  • nu au efectuat o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială pentru care se solicită finanţarea, în cei doi ani anteriori depunerii cererii de finanţare
  • nu sunt întreprinderi în dificultate
  • nu au obligaţii legale restante administrate de organul fiscal central şi de organul fiscal local
  • nu fac obiectul unei decizii de recuperare
  • nu sunt în stare de faliment, lichidare, insolvență

Data de depunere:

  • 14 mai 2024- 16 august 2024

Finanțator:

  • PNRR

Doriți să obțineți fonduri europene?

Completați formularul de contact sau scrieți-ne pe Whatsapp.


MAI MULTE DESPRE COMPONENTA C3:

„MANAGEMENTUL DEȘEURILOR – FABRICI  DE RECICLARE”

BUGET ALOCAT

Alocarea financiară totală este de 220.000.000 euro.

PERIOADA DE DEPUNERE A PROIECTELOR

Data si ora pentru inceperea depunerii de proiecte: 14 mai, ora 10:00

Data si ora inchiderii apelului de proiecte: 16 august 2024, ora 23:59

VALOAREA ASISTENȚEI FINANCIARE NERAMBURSABILE

Finanțarea nerambursabilă minimă: 500.000 euro

Finanțarea nerambursabilă maximă: 8.400.000 euro

Cursul InforEuro din luna noiembrie 2023, respectiv 1 euro= 4,9641 lei

CONTRIBUTIA SOLICITANTULUI

VEST ÎNTREPRINDERI MARI ÎNTREPRINDERI MIJLOCII ÎNTREPRINDERI MICI/ MICROÎNTREPRINDERI
Arad 70% 60% 50%
Caraș- Severin 60% 50% 40%
Hunedoara 50% 40% 30%
Timiș 70% 60% 50%

Beneficiarul ajutorului trebuie să asigure o contribuţie financiară de cel puţin 25% din costurile eligibile, ceea ce limitează la maximum 75% intensitatea ajutorului de stat regional. În situația în care ajutorul de stat regional este mai mic de 75%, beneficiarul va asigura o contribuție financiară până la atingerea procentului de 100% a cheltuielilor eligibile.

ELIGIBILITATEA SOLICITANTULUI

Operatorii economici care sunt autorizaţi să desfăşoare cel puţin una dintre activităţile corespunzătoare următoarelor coduri CAEN:

–  3821 – tratarea şi eliminarea deşeurilor nepericuloase;

–  3822 – tratarea şi eliminarea deşeurilor periculoase;

–  3832 – recuperarea materialelor reciclabile sortate;

–  3831 – demontarea (dezasamblarea) maşinilor şi echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor;

–  3811 – colectarea deşeurilor nepericuloase;

–  3812 – colectarea deşeurilor periculoase.

Solicitantul nu trebuie să se afle în următoarele situaţii la data depunerii cererii de finanţare, pe perioada de verificare şi contractare:

  • Să fie în stare de insolvenţă sau faliment sau să facă obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară, să fi încheiat acorduri cu creditorii în cadrul procedurilor anterior menţionate, să îşi suspende activitatea economică sau să facă obiectul unei proceduri în urma acestor situaţii sau să fie în situaţii similare în urma unei proceduri de aceeaşi natură prevăzute de legislaţia sau de reglementări naţionale;
  • Să fie în dificultate, potrivit definiţiei de la art. 2, punctul 18 din Regulamentul (CE) nr. 651/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Să fie găsit vinovat, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, pentru comiterea unei fraude/infracţiuni referitoare la obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr.286/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Să înregistreze obligaţii legale restante administrate de organul fiscal central şi de organul fiscal local, definite potrivit art. 1, pct. 31 şi 32 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare; să înregistreze obligaţii fiscale restante administrate de către Administraţia Fondului pentru Mediu; să aibă fapte înscrise în cazierul fiscal;
  •  Să nu deţină capacitatea de implementare tehnică şi administrativă a proiectului;
  • Să fie subiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii privind declararea unui ajutor ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa internă ce nu a fost executat deja şi creanţa nu a fost integral recuperată;
  • Să fie găsit vinovat, în activitatea desfăşurată anterior începerii proiectului, printr-o hotărâre judecătorească definitivă de infracţiuni împotriva mediului;
  • Să fie în interdicţie bancară;
  •  Să fi efectuat o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială pentru care se solicită finanţarea, în cei doi ani anteriori depunerii cererii de finanţare;
  • Să nu fie autorizat să desfăşoare cel puţin una din activităţile corespunzătoare codurlori CAEN eligibile 
  • Să nu activeze pe teritoriul României și să nu aibă un sediu sau o sucursală în România.
  • Reprezentantul legal care îşi exercită atribuţiile de drept în perioada procesului de evaluare şi contractare trebuie să nu se afle într-una din situaţiile de mai jos:

a) să fie subiectul unui conflict de interese definit în conformitate cu prevederile naţionale/comunitare în vigoare sau să se afle într-o situaţie care are sau poate avea ca efect compromiterea obiectivităţii şi imparţialităţii procesului de evaluare, contractare şi implementare a proiectului;

b) să se afle în situaţia de a induce grav în eroare AFM, prin furnizarea de informaţii incorecte în cadrul prezentului apel de proiecte sau a altor apeluri de proiecte derulate în cadrul PNRR;

c) să se afle în situaţia de a încerca/de a fi încercat să obţină informaţii confidenţiale sau să influenţeze comisiile de evaluare pe parcursul procesului de evaluare a prezentului apel de proiecte sau a altor apeluri de proiecte derulate în cadrul PNRR;

d) să fi suferit condamnări definitive în cauze referitoare la obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora.

  • Solicitantul demonstrează pe toată durata integrală a implementării și monitorizării proiectului:

a) calitatea de proprietar al imobilului – teren sau construcție – pus la dispoziție pentru implementarea proiectului, înscris în cartea funciară;

b) dreptul de folosință asupra imobilului teren pus la dispoziție pentru implementarea proiectului, însoțit de dreptul de superficie, pentru o perioadă de cel puțin 10 ani de la data depunerii cererii de finanțare, înscrise în cartea funciară.

TIPURI DE CHELTUIELI ELIGIBILE

Fondurile nerambursabile vor fi acordate beneficiarilor pentru investiţii, utilaje, instalaţii, echipamente, după cum urmează:

  • Cheltuieli cu realizarea construcţiilor necesare amplasării şi montării utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor achiziţionate, cu dotările aferente – instalaţii electrice, alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încălzire, ventilare, climatizare (aferente doar incintei construcţiilor);
  • Cheltuieli cu achiziţia şi montajul utilajelor, instalaţiilor şi echipamentelor necesare îndeplinirii obiectivelor proiectului (vehiculele specializate necesare activităților din cadrul proiectului, achiziţionate în cadrul acestei măsuri, vor fi echipate cu cea mai bună tehnologie disponibilă din punctul de vedere al respectării mediului);
  • Cheltuieli cu achiziţionarea activelor necorporale.

DOCUMENTATIA DE FINANTARE NECESARA PENTRU OBTINEREA FINANTARII PROIECTULUI DE RECICLARE

Documente necesare la depunerea cererii de finantare:

  • Cererea de finanțare pentru activități de reciclare
  • Certificat constatator/Furnizare informații extinse emis de către Oficiul Registrul Comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii cererii de finanțare.
  • Copie a cărţii de identitate a reprezentantului legal
  • Declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Anexa nr. 4, model E (la depunerea cererii de finanţare);
  • Declaraţia de eligibilitate a solicitantului – Anexa nr. 4, model B (la depunerea cererii de finanţare);
  • Declaraţia de angajament a solicitantului – Anexa nr. 4, model A (la depunerea cererii de finanţare);
  • Declaraţia privind respectarea aplicării principiului DNSH în implementarea proiectului Anexa nr. 4, model D (la depunerea cererii de finanţare) și Autoevaluarea privind respectarea principiului DNSH.
  • Lista de verificare a respectării principiilor DNSH – Anexa nr. 2 (la depunerea cererii de finanţare)
  • Decizia etapei de încadrare (la depunerea cererii de finanţare);
  • Acord de mediu (la depunerea cererii de finanţare sau în maximum 6 luni calculate de la data recepționării notificării privind declararea proiectului ca fiind eligibil), pentru proiectul propus pentru finanțare;
  • Declarația pentru siturile Natura 2000.
  • Extras de carte funciară pentru terenul și/sau construcția pe/în care se realizează investiția din care să reiasă dreptul de proprietate asupra imobilului teren pus la dispoziție pentru implementarea proiectului, respectiv dreptul de superficie dobândit pentru o perioadă de cel puțin 10 ani de la data depunerii cererii de finanțare; în acest caz, se va prezenta acordul expres al proprietarului imobilului teren;
  • În situația în care asupra imobilului – teren sau construcție este intabulat un drept de ipotecă, se va prezenta acordul autentificat al creditorului.
  • Solicitanţii vor prezenta scrisori de intenţie, precontracte, contracte, acorduri, protocoale, ca dovadă a posibilităţii de a achiziţiona o cantitate de deşeuri de minim 50% din capacitatea instalaţiei solicitate la finanţare. În situația în care solicitantul este și generator de deșeuri, se va lua în calcul inclusiv cantitatea de deşeuri declarată la Fondul pentru mediu.
  •  Solicitanții vor prezenta documente care atestă că materia primă/produsul finit obținut/ă în urma procesului de reciclare va fi comercializată într-un procent de minim 50% (scrisori de intenţie, precontracte, contracte, acorduri, protocoale).
  •  În cazul existenței unei unități de producție, solicitanții vor declara pe propria răspundere că vor utiliza în respectiva unitate de producție minim 50% din materia primă secundară obținută în urma procesului de reciclare propus prin proiect.
  • Studiu de Fezabilitate întocmit conform reglementărilor legale în vigoare, cu excepția obligației de a prezenta certificatul de urbanism, avizele şi acordurile
  • Situaţia financiară finală aferentă ultimului an fiscal şi dovada depunerii acesteia la ANAF;
  • Ultima balanță cumulată, în cazul întreprinderilor nou înființate, ale căror situații financiare nu au fost încă aprobate, din care să rezulte cifra de afaceri.
  • Certificate emise pe numele solicitantului care să ateste lipsa datoriilor fiscale la bugetul de stat, Fondul pentru mediu, bugetul local de la sediul social și de la locul de implementare- documentele trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanţare.
  • Certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului- documentul trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanţare.
  • Certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului – documentul trebuie să se afle în perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finanţare.

ALTE INFORMAȚII UTILE

Proiectele vor fi selectate pentru finanţare în ordine descrescătoare a punctajului obținut în urma analizei criteriilor de selecţie. 

Selecția proiectelor se va face după următoarele criterii majore Conform Anexei 4 model C:

  • Gradul de maturitate a proiectului;
  • Rezultatele reciclării;
  • Cifra de afaceri;
  • Tipul de deșeu reciclat;
  • Gradul de digitalizare a investițiilor

Informatiile prezentate in acest material au fost preluate din varianta finala de procedura aparuta in Monitorul Oficial în  15 Martie 2024.

Pentru inscrierea unui proiect in acest apel este necesar ca administratorul/reprezentantul legal/o persoana imputernicita la notar sa reprezinte societate sa detina o semnatura electronica extinsa emisa de un furnizor autorizat de programul de finantare.


Cu ajutorul experților DRI, și dvs puteți obține fonduri europene în 2024.

Contactați-ne pentru o evaluare gratuită a eligibilității proiectului dvs !

Găsiți mai jos alte programe de finanțare în curs de depunere:

Distribuie
Imprimă